Wij zorgen voor kleur en fleur

Stichting Teunisbloem is in 1995 opgericht door ouders en verwanten rond Salvia, een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking in de regio Driebergen, met als doel het leven van de bewoners meer kleur en fleur te geven. Dit doen we door geld beschikbaar te stellen voor extra uitgaven, vooral gericht op wonen, werken en vrije tijd. Het geld dat de stichting beheert is gedoneerd door familieleden, vrienden en 'derden' rond de zorginstelling, waarbij allen de zorgfilosofie van de instelling een warm hart toedragen.

Wij geven geld

Stichting Teunisbloem financiert vooral kleinschalige projecten rond Salvia die het welzijn en welbevinden van de bewoners verhogen. Daarmee voorziet de stichting in behoeften en wensen waarvoor geen subsidie is.

Zowel de instelling als de donateurs doen voorstellen voor een zinvolle besteding. In veruit de meeste gevallen is het doel gemeenschappelijk, zodat alle bewoners of een grote groep bewoners en hun omgeving kunnen genieten van extra kleur en fleur.

Wij zijn duidelijk naar donoren en gebruikers

Gevers willen hun bijdrage niet in een vage pot zien verdwijnen en ontvangers van geld willen zich niet bezwaard voelen. Wij willen volstrekte helderheid bij diegenen die het fonds vullen en bij diegenen die er gebruik van maken.

Daarom is er een Nieuwsbrief (zie bij contact), een activiteitenoverzicht en een jaarverslag.